Veelgestelde vragen

Aan de slag

  • Hoe kan ValutaPartners mij helpen
  • Doet u nog steeds valutatransacties bij een bank? Dan betaalt u waarschijnlijk de hoofdprijs en laat u daar onnodig veel liggen. Bij uw bank betaalt u namelijk te veel euro’s voor gekochte valuta. En u ontvangt te weinig euro’s voor verkochte valuta. Daarnaast betaalt u ook nog eens onevenredig hoge transactiekosten voor internationale betalingen. Dit…Lees meer
  • Voor wie is ValutaPartners?
  • ValutaPartners is er voor elk midden- en kleinbedrijf of particulier die te maken krijgen met betalingen of ontvangsten in vreemde valuta. Onze klanten zijn importeurs, exporteurs, online retailers, internationale dienstverleners en stichtingen. Deze organisaties hebben door hun bedrijfsvoering te maken met vreemde valuta. Ze moeten regelmatig overboekingen doen in vreemde valuta. Of worden betaald in vreemde valuta…Lees meer
  • Hoe zit het met financieel toezicht en zekerheid?
  • Onze payment engine Currencycloud, opgericht in 2012, verwerkt per dag 20.000 betalingen ter waarde van EUR 20 miljard per jaar. Het wordt gebruikt door banken en betaalinstellingen als Fidor Bank, Standard Bank, Transferwise, Azimo, Travelex en Stripe. Currencycloud is een snelgroeiend en toonaangevend FinTech bedrijf uit Londen dat zich alleen richt op internationaal betalingsverkeer. Het wordt gesteund door de volgende investeringsfondsen: Sapphire Ventures, Rakuten, Anthemis, Notion Capital en XAnge….Lees meer
  • Kom ik in aanmerking voor een account?
  • Benieuwd of u een gratis account bij ValutaPartners kunt openen? Wij zijn er om uiteenlopende klanten te helpen met goedkope betalingen in vreemde valuta. Onze klanten importeren, exporteren of investeren buiten de eurozone. Maar ook particulieren zijn van harte welkom. Bedrijven die jaarlijks minimaal EUR 200.000 aan transacties doen komen in aanmerking voor een account. Daarnaast…Lees meer
  • Hoe krijg ik toegang tot het platform van ValutaPartners?
  • Om toegang te krijgen tot ons online valutaplatform moet u eerst een account aanvragen. Ga naar Aanmelden en vul uw gegevens in. Wanneer uw aanvraag goedgekeurd is ontvangt u van ons een email om uw account te activeren. U kunt daarna direct valutaconversies en wereldbetalingen doen. Wij assisteren u graag met de eerste transactie. De directe link naar…Lees meer
  • Welke gegevens zijn nodig voor een account aanvraag?
  • Voor het kunnen doen van internationale betalingen staan we onder toezicht van de Financial Conduct Authority (FCA). Dat betekent dat we moeten voldoen aan strenge internationale financiële wetgeving. Wij moeten derhalve een Know-Your-Customer procedure doorlopen. Voor BVs hebben we gegevens nodig over de organisatie en de aandeelhouders (UBOs). Ook dient minimaal een directeur geverifieerd te worden. Dit gebeurt met…Lees meer
  • Wat kost het openen en aanhouden van een account?
  • Het online betaalplatform van ValutaPartners is gratis en vrijblijvend te gebruiken. Daarbij rekenen wij ook geen transactiekosten. Onze wisselkoersen zijn beter dan die van uw bank. Deze service kunnen wij zo aanbieden doordat onze technologie en organisatie leidt tot een lage overhead. Dit kostenvoordeel rekenen wij door aan onze klanten. Banken: Verouderde en dure IT…Lees meer
  • Welke valutatransacties zijn er mogelijk?
  • We bieden de volgende valutatransacties aan: Spottransacties. Per direct een valuta kopen of verkopen: ligt er een factuur op stapel in een vreemde valuta? Of heeft u vreemde valuta ontvangen en wenst u dit te wisselen naar euro’s? Dan kunt met ons valutaplatform direct een spottransactie uitvoeren. U krijgt van ons een real-time interbancaire wisselkoers…Lees meer
  • In welke valuta’s kan ik betalingen doen?
  • Met ValutaPartners kunt u 34 valuta’s wisselen en betalingen doen naar meer dan 200 landen. Hieronder vindt u de valuta’s waarin u wereldbetalingen en valutaconversies kan doen. Staat uw gewenste valuta er niet bij? Neem dan contact met ons op. Naar sommige landen kunnen wij geen betalingen doen? Kijk hier welke landen dit zijn. Meer…Lees meer
  • Kan ik betalingen doen naar elk land?
  • ValutaPartners doet betalingen naar meer dan 200 landen. Echter er zijn enkele uitzonderingen. Om te voldoen aan de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme alsmede sanctiemaatregelen kan ValutaPartners op dit moment geen betalingen doen naar de volgende landen: De volgende landen hebben een “extreem” of “hoog” risico rating. Meer informatie is nodig…Lees meer
  • Heb ik een vreemde valutarekening nodig bij mijn bank?
  • U heeft geen valutarekening nodig bij uw bank als u alléén wereldbetalingen doet in vreemde valuta. Een euro-rekening volstaat dan. Hoe werkt het? Wilt u een factuur in vreemde valuta betalen? Converteer de euro’s naar de gewenste valuta via ons platform en geef de begunstigde aan. U boekt de euro’s over naar de derdenrekening. Zodra…Lees meer

Waarom ValutaPartners

  • Hoe verdient de bank aan uw valutatransactie?
  • Een valutatransactie is een koop van een valuta tegen de verkoop van een andere valuta. De prijs die u hiervoor betaalt is de wisselkoers. Op de valutamarkt verhandelen banken onderling valuta tegen de interbancaire wisselkoers. Deze koersen zijn beter dan ze hun klanten bieden. Het verschil tussen de interbancaire koers en de koers voor de…Lees meer
  • Waarom zou ik voor ValutaPartners kiezen?
  • Omdat wij de scherpste wisselkoersen hebben. U krijgt van ons de interbancaire wisselkoers plus een vaste lage koersmarge. Dit betekent dat u altijd minder euro’s betaalt voor gekochte valuta dan bij uw bank. En meer euro’s ontvangt voor verkochte valuta. Vanwege de transparante koersvorming. Wij laten bij elke transactie de middenkoers zien. De middenkoers is het…Lees meer
  • Waarom is ValutaPartners goedkoper dan elke bank?
  • ValutaPartners is een handelsnaam van Currencycloud, een snel groeiend Payment Provider uit het Verenigd Koninkrijk met sterke investeerders, waaronder GV (Google Ventures). Currencycloud verricht dagelijks 20.000 betalingen met een jaarlijkse waarde van USD 20 miljard. Door deze schaalvoordelen krijgt ValutaPartners toegang tot dezelfde wisselkoersen als banken. Ons kostenvoordeel, door inzet van slimme technologie en efficiënte…Lees meer
  • Waarom zijn girale wereldbetalingen omstreden?
  •   Er zijn drie redenen waarom internationale betalingen via internetbankieren omstreden zijn: 1. Vanwege het verborgen valutarisico Banken maken gebruik van fixings. Dit is een wisselkoers die door de bank zelf of een bepaalde instantie op een bepaald tijdstip wordt vastgesteld. ABN Amro heeft bijvoorbeeld hun eigen fixing om 11:30 uur. De fixing van de…Lees meer
  • Is ValutaPartners een bank?
  • ValutaPartners is een elektronische betaalinstelling. ValutaPartners is een handelsnaam van Currencycloud, een snel groeiende payment provider uit het Verenigd Koninkrijk met sterke investeerders. Currencycloud is een elektronische geldinstelling geautoriseerd door de Financial Conduct Authority (FCA) in het Verenigd Koninkrijk en op basis van het Europees paspoort actief is in Nederland. Alle transacties van onze klanten verlopen…Lees meer
  • Kan ik ValutaPartners naast mijn huisbank gebruiken?
  • ValutaPartners is een aanvulling op uw huisbank. U opent geen bankrekening bij ons. Alle betalingen verlopen namelijk via gescheiden rekeningen bij Barclays Bank. Van daaruit doen wij de wereldbetalingen voor u via het SWIFT netwerk. Zo werkt het Nadat uw account aanvraag beoordeeld is ontvangt u een log-in voor ons valuta-platform. U kunt dan direct valuta’s wisselen en…Lees meer
  • Hoeveel kan ik besparen met ValutaPartners?
  • Iedere organisatie of particulier die gebruikt maakt van het online betaalplatform van ValutaPartners kan veel geld besparen. Het verschil tussen een bank en ValutaPartners: Banken: Onevenredig hoge transactiekosten voor wereldbetalingen Ondoorzichtige hoge koersopslag op de wisselkoers ValutaPartners: Geen transactiekosten Transparante lage koersopslag, scherpe wisselkoers ValutaPartners helpt u te besparen op elke betaling in vreemde valuta….Lees meer
  • Wat maakt jullie service transparant en consistent?
  • ValutaPartners laat bij elke transactie de middenkoers zien. Hierdoor krijgt u altijd direct inzicht in de koersmarge en controleert u zelf of de wisselkoers eerlijk is. U heeft altijd direct inzicht in onze verdiensten. Zo helder kan het zijn. Er zijn verder geen kosten. Ook niet voor onze razendsnelle betalingen via het SWIFT netwerk. Deze is…Lees meer
  • Maken jullie gebruik van een derdenrekening?
  • Al uw betalingen lopen via officiële en veilige segregated accounts van Barclays Bank. Segregated accounts zijn rekeningen die onder toezicht staan van de Financial Conduct Authority (FCA), de Britse financiële toezichthouder. Wij zijn wettelijk verplicht al het geld van onze klanten gescheiden te houden van onze eigen bedrijfsvoering. Het geld op deze rekeningen blijft van onze klanten…Lees meer
  • Wat is Currencycloud?
  • Uw payment provider is het Londense Currencycloud. Currencycloud is een van de snelst groeiende FinTech bedrijven op het gebied van internationaal betalingsverkeer. Zij worden ondersteund door verschillende investeringsfondsen waaronder Google (GV). Wereldwijd maken veel financiële instellingen gebruik van hun technologie, waaronder Fidor Bank, Standard Bank, Stripe, Klarna en Revolut. Currencycloud verwerkt op dit moment 20.000 betalingen…Lees meer
  • Waar vind ik jullie terms & conditions?
  • Onze terms & conditions vindt u hier.Lees meer

Over het platform

  • Hoe werkt het platform?
  • Met ons online valutaplatform kunt u 24 uur per dag vanaf elk device eenvoudig en snel in 3 stappen een transactie doen: De betaling aan de begunstigde wordt verwerkt zodra wij de verkochte valuta hebben ontvangen op de derdenrekening. Deze betaling verloopt razendsnel via het SWIFT netwerk. Doet u nog steeds uw valutatransacties met een…Lees meer
  • Is er een minimumbedrag voor een transactie?
  • Het minimum bedrag voor een transactie dat uitgevoerd kan worden op ons valuta-platform verschilt per klant. Dit bedrag wordt ingesteld op basis van de valutabehoefte van een klant. Net zoals de koersmarge op de wisselkoers. Beide worden bepaald op basis van het totale volume aan transacties en het aantal betalingen per jaar. Over het algemeen zijn…Lees meer
  • Hoe werkt een valutatransactie?
  • Een transactie op ons valuta-platform eenvoudig in 3 stappen: U wisselt eenvoudig online twee valuta’s. De transactie verloopt vervolgens via een veilige derdenrekening bij Barclays Bank. De betaling aan uw begunstigde gaat razendsnel via het SWIFT netwerk. ValutaPartners is een elektronische betaalinstelling ter aanvulling op de traditionele bank. U hoeft bij ons geen aparte bankrekening te…Lees meer
  • Op welke tijden kan ik een betaling doen of een quote krijgen?
  • Het online betalingsplatform van ValutaPartners is 24 uur per dag bereikbaar van maandag tot en met vrijdag. U kunt inloggen op het platform vanaf elk device, waar ook ter wereld. Onze ValutaSpecialisten in Amsterdam en Londen zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren. U kunt dan ook telefonische opdrachten geven, valuta-orders geven,…Lees meer
  • Hoe maak ik een begunstigde aan?
  • U kunt op het platform al uw begunstigden van tevoren veilig opslaan. U kunt ook een betaling of conversie doen en achteraf een nieuwe begunstigde aangeven. U heeft de volgende gegevens nodig van de begunstigde: Bekijk HIER de video hoe u een begunstigde kan aanmaken op ons valuta-platform. Meer weten over het valuta-platform van ValutaPartners? Bel…Lees meer
  • Waarnaar moet ik mijn verkochte valuta overmaken?
  • De verkochte valuta moet na de conversie overgemaakt worden op een segregated account. Deze rekening is te vergelijken met een derdenrekening van een notaris. Het geld van onze klanten wordt hierdoor gescheiden gehouden van onze bedrijfsvoering. Het geld blijft van de klant totdat de transactie voltooid is. Dit is het geval wanneer de gekochte valuta…Lees meer
  • Hoe wordt mijn betaling internationaal verzonden?
  • Uw uitgaande wereldbetaling gebeurt op de snelst mogelijke manier tussen twee bankrekeningen: via het SWIFT netwerk. Het SWIFT netwerk wordt onder andere door banken gebruikt om elkaar te betalen. Wij rekenen geen extra kosten voor SWIFT-betalingen. Dit is inbegrepen in de service. Nadat u een valutaconversie heeft gedaan op het valuta-platform dient u de verkochte valuta…Lees meer
  • Wat gebeurt er als mijn overboeking te laat op de derdenrekening staat?
  • Geen nood. De betaling van de begunstigde wordt uitgesteld totdat de verkochte valuta op de derdenrekening staat. Nadat wij het geld hebben ontvangen wordt de begunstigde betaald in de eerstvolgende betaalronde. Wij rekenen geen kosten voor het doorrollen van de positie. Dit is in de service inbegrepen. Met vragen over internationale betalingen met het valuta-platform van…Lees meer
  • Kan ik een overboeking doen in dezelfde valuta?
  • Nee. Wij doen alleen internationale overboekingen waarbij twee valuta’s gewisseld worden. Een euro-overboeking naar een eurorekening in een ander land doen wij dus niet.  Lees meer
  • Mag ik speculeren met valutahandel via jullie platform?
  • Nee. De klant moet een persoonlijke of commerciële behoefte hebben om valuta’s op ons valuta-platform te kopen of verkopen. Meer vragen over het gebruik van ons valuta-platform? Bel +31(0)20 2246111 of stuur een email naar info@valutapartners.nlLees meer
  • Kan ik limietorders, stoplossorders of OCO-orders geven?
  • Ja. U kunt verschillende koop- en verkooporders geven: limietorders, stoplossorders en OCO-orders. Limietorders of take profit-orders zijn opdrachten om een valutatransactie uit te voeren op een koers die nu nog niet beschikbaar is, maar voor de klant gunstiger is dan de huidige koers. Wanneer deze koers beschikbaar is, wordt de transactie automatisch uitgevoerd. Stoplossorders zijn…Lees meer

Afdekken valutarisico

  • Hoe kan ik valutarisico afdekken?
  • Wilt u de wisselkoers van een toekomstige betaling in vreemde valuta vastleggen? Of verwacht u in de toekomst vreemde valuta op uw valutarekening? Dan kunt u de wisselkoers voor deze toekomstige transactie nú vastleggen. Dit doet u met een termijntransactie. Er zijn twee mogelijkheden: U weet op welke datum in de toekomst u een bepaald…Lees meer
  • Wat is een termijntransactie?
  • Bij een transactie waarbij de conversie van twee valuta’s verder in de toekomst ligt dan twee dagen spreken we over een termijntransactie. De wisselkoers, ook wel termijnkoers genoemd, voor deze transactie kunt u nu vastleggen. Hierdoor zijn uw marges niet afhankelijke meer van wisselkoersschommelingen. Een termijntransactie is ideaal voor bedrijven die weten dat zij in de toekomst een…Lees meer
  • Hoe kan ik zelf een termijnkoers van een termijncontract berekenen?
  • Een valutatermijnkoers is een functie van de rente in het vreemde valutagebied en de rente die behaald kan worden door op de thuismarkt te beleggen of te sparen. Hierbij moet gekeken worden naar de rente die verkregen kan worden voor de periode van het termijncontract. De termijnkoers komt tot stand door te veronderstellen dat u…Lees meer
  • Hoe sluit ik een termijntransactie af?
  • U kunt een termijntransactie eenvoudig afsluiten op ons valuta-platform. Kies allereerst de te verkopen en kopen valuta’s en het bedrag. Klik daarna op Select a Date. Geef vervolgens aan wanneer de transactie moet plaatsvinden. Dit is de datum waarop u de begunstigde de gekochte valuta wil betalen. Of het is de datum waarop u verwacht…Lees meer
  • Kan ik een termijntransactie eerder of later voldoen?
  • Onze termijntransacties kennen een bepaalde mate van flexibiliteit rond de valutadatum. Dit houdt in dat u de valutadatum enkele dagen kan veranderen als dit nodig is. U kunt dan een aantal dagen eerder of later betalen zonder dat de termijnkoers verandert. Dit is in de service inbegrepen en kost niets. Wilt u de valutadatum van uw termijntransactie…Lees meer
  • Hoe werkt een flexibele termijntransactie?
  • Een flexibele termijntransactie is ideaal voor bedrijven die onregelmatig internationale betalingen in vreemde valuta doen. Of regelmatig vreemde valuta ontvangen en willen wisselen naar euro. Bij een flexibele termijntransactie wordt één wisselkoers vastgelegd voor een bepaald bedrag en periode. Alle wereldbetalingen in vreemde valuta of omwisselingen naar euro worden gedaan tegen deze wisselkoers totdat het saldo verbruikt…Lees meer
  • Wat is de borgstelling voor termijntransacties?
  • Voor onze en uw veiligheid vragen we een borgstelling voor elke termijntransactie. De hoogte van deze betaling is afhankelijk valutadatum: Termijntransacties tot 1 maand 3% van het transactiebedrag Termijntransacties 1-12 maanden 5% van het transactiebedrag Deze deelbetaling wordt na het afsluiten van een termijncontract overgeboekt naar de segregated account. Dit bedrag kan ook in een andere valuta dan…Lees meer
  • Wat is een margin call?
  • Voor alle termijntransacties dient een borgstelling aangehouden te worden. Deze borgstelling is 5% van het transactiebedrag. Wij moeten dit van onze klanten vragen om ons in te dekken tegen eventuele negatieve koersontwikkeling in het geval een klant niet kan voldoen aan zijn verplichtingen. Indien de termijnkoers zich 5% negatief ontwikkelt moeten wij een extra borgstelling…Lees meer
  • Wanneer krijg ik mijn aanbetaling terug?
  • Voor alle termijntransacties dient een borgstelling aangehouden te worden. Deze borgstelling is 5% van het transactiebedrag. Dit bedrag dient overgeboekt te worden naar de segregated account. Deze borgstelling is in principe een aanbetaling voor de transactie in de toekomst. Op de valutadatum dient u slechts het restbedrag over te boeken. Zodra wij het gehele bedrag…Lees meer
  • Geven jullie advies over het afdekken van valutarisico?
  • Wij helpen onze klanten om hun valuta-exposure te analyseren. Daarnaast geven wij onze klanten inzicht in de mogelijkheden om valutarisico af te dekken. Wij leggen de voor- en nadelen uit van spottransacties, termijntransacties en flexibele termijntransacties. Daarnaast helpen wij de ondoorzichtige praktijken van banken ten aanzien van de termijnkoersvorming bloot te leggen. En hoe eenvoudig bespaard kan…Lees meer
  • Biedt ValutaPartners valutaopties aan?
  • Nee. ValutaPartners biedt alleen spot- en termijntransacties aan. Er zijn twee redenen waarom een onderneming valutaopties nodig zou kunnen hebben. De eerste heeft te maken met onzekerheid over een betaling of ontvangst van vreemde valuta in de toekomst. De tweede ontstaat als een ondernemer een expliciete mening heeft over de toekomstige volatiliteit ten opzichte van…Lees meer

Klant worden

  • Wat kost het om klant te worden?
  • Het openen en aanhouden van een account is kosteloos en vrijblijvend. Er zijn ook geen kosten per transactie. Onze verdiensten halen wij uit de koersopslag op de wisselkoers. Meer weten over het valuta-platform van ValutaPartners? Bel ons op +31(0)20 2246111 of stuur een email naar info@valutapartners.nl  Lees meer
  • Hoe kan ik een account aanvragen?
  • Het aanvragen van een account gaat eenvoudig online en duurt niet langer dan 10 minuten. Zakelijke klanten: klik hier. Particulieren klik hier. Laat uw gegevens achter. Het kan zijn dat wij aanvullende informatie nodig hebben. Wij nemen hierover contact met u op. Na de compliance checks krijgt u van ons een activatie email. Hiermee kunt…Lees meer
  • Wat gebeurt er na de account aanvraag?
  • Nadat u online een account aanvraag heeft gedaan beoordelen wij uw aanvraag. Het kan zijn dat wij aanvullende informatie nodig hebben over uw organisatie. Wij nemen hierover contact met u op. Alles informatie en documenten die wij verlangen doen wij vanuit het Know Your Customer-beleid. Wij voldoen hiermee ruimschoots aan alle compliance eisen met betrekking tot…Lees meer
  • Welke aanvullende gegevens zijn nodig?
  • Nadat u de online aanvraag heeft verstuurd kan het zijn dat wij aanvullende informatie nodig hebben. Hieronder vindt u deze meest voorkomende documenten die wij kunnen vragen: Organisaties Kopie uittreksel KvK én van alle bovenliggende holdings Indien uit een kopie uittreksel Kamer van Koophandel niet blijkt wie de aandeelhouders zijn, ontvangen we graag aanvullend het…Lees meer
  • Wie moet geïdentificeerd worden?
  • Om een account te openen bij ValutaPartners moeten twee directeuren geïdentificeerd worden. Van directeuren die tekenbevoegd zijn en officieel geregistreerd staan bij de KvK ontvangen we graag: Kopie geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). Meer vragen over het aanvragen van een account? Bel ons op +31(0)20 2246111 of stuur een email naar info@valutapartners.nlLees meer
  • Wat is een adresbewijs en wat wordt geaccepteerd?
  • Om particulieren te identificeren hebben wij een bewijs privé woonadres nodig. Dit mag een water- of energierekening, een brief van een overheidsinstantie of een bankafschrift zijn. Het bewijs-privé-woonadres mag maximaal drie maanden oud zijn. Meer vragen over het aanvragen van een account? Bel ons op +31(0)20 2246111 of stuur een email naar info@valutapartners.nlLees meer
  • Wat is een Shareholder Statement?
  • Wij zijn verplicht te achterhalen wie de Ultimate Beneficial Owner, oftewel de uiteindelijk belanghebbende, is van uw organisatie. Dit om te voorkomen dat criminelen die bijvoorbeeld geld willen witwassen zich schuilhouden achter een juridische entiteit. Met andere woorden, welke natuurlijke personen zijn de uiteindelijk belanghebbende van een rechtspersoon? Indien een BV meerdere aandeelhouders heeft wordt op het uittreksel…Lees meer
  • Waarom moet ik mijn valutabehoefte geven?
  • Alle klanten moeten een persoonlijke of commerciële grondslag hebben om gebruik te maken van onze dienstverlening. Voor compliance redenen toetsen wij daarom uw aangegeven valutabehoefte aan het daadwerkelijke gebruik. Dit doen wij om eventuele onregelmatigheden op uw account aan het licht te brengen. De opgegeven valutabehoefte is slechts een indicatie van het toekomstige gebruik. Deze bedragen zijn niet…Lees meer
  • Mijn account is approved, wat nu?
  • U ontvangt van ons een Welcome to ValutaPartners email. Hiermee kunt u uw account op het platform activeren. Daarna kunt u direct inloggen en een wereldbetaling doen. Wij assisteren u graag met de eerste transacties. Meer vragen over het aanvragen van een account? Bel ons op +31(0)20 2246111 of stuur een email naar info@valutapartners.nlLees meer

Overige vragen

  • Wat gebeurt er bij een de Brexit?
  • Uw betaalprovider Currencycloud is een Brits FinTech bedrijf met een elektronische geldinstelling vergunning van de Financial Conduct Authority (FCA). Currencycloud heeft een Europees paspoort om hun diensten aan te bieden in de Europese Economische Ruimte (EER). Indien de Britse regering kiest voor een zogenaamde hard Brexit kan het zijn dat Britse financiële instellingen hun Europees…Lees meer
  • Wat is de middenkoers?
  • De middenkoers of mid-rate is het gemiddelde van de bied- en laatprijs van een valutapaar op de interbancaire valutamarkt. De spreads, het verschil tussen de bied- en laatprijs, is voor banken het kleinst.   Als de interbancaire koers van EUR tegen USD 1.1057-1.1059 handelt, is de middenkoers op dat moment 1.1058. De wisselkoers die u van de bank…Lees meer
  • Welke referenties hebben jullie?
  • “Tot we besloten om internationaal uit te breiden, hadden we weinig reden gehad om te kijken naar wisselkoersen. ValutaPartners gaf ons inzicht in de verborgen kosten die verscholen zaten in de wisselkoers en het werd snel duidelijk dat we duizenden ponden teveel betaalden aan onze bank. De eerste transactie ging razendsnel en de Euro’s stond…Lees meer
  • Wie ziet de begunstigde als de betaler?
  • Wereldbetalingen naar 200 landen gaat eenvoudig met ons valuta-platform. Al onze betalingen gaan razendsnel via het SWIFT netwerk. Nadat u de verkochte valuta heeft over geboekt naar de segregated account, betalen wij uw begunstigde. De begunstigde zal uw bedrijfsnaam als zender zien van deze betaling. Meer vragen over wereldbetalingen met ValutaPartners? Bel ons op +31(0)20…Lees meer
  • Staat ValutaPartners onder toezicht van De Nederlandsche Bank?
  • ValutaPartners is een handelsnaam van Currencycloud. Currencycloud is een elektronische geldinstelling geautoriseerd door de Financial Conduct Authority (FCA) in het Verenigd Koninkrijk en op basis van het Europees paspoort actief is in Nederland. Klik HIER voor de vermelding op de website van De Nederlandsche Bank. Meer weten over ons financieel toezicht? Bel ons op +31(0)20 2246111 of stuur een…Lees meer
  • Kan ik een valutatransactie achteraf annuleren of veranderen?
  • Alleen in uitzonderlijke omstandigheden kan een transactie onder bepaalde voorwaarden geannuleerd of veranderd worden. Hierbij kunnen de verliezen door een negatieve koersontwikkeling toegerekend worden aan de klant. Meer informatie over ValutaPartners? Bel ons op +31(0)20 2246111 of stuur een email naar info@valutapartners.nl  Lees meer
  • Hoeveel automatische e-mails krijg ik van het platform?
  • U ontvangt twee automatisch door het platform gegenereerde e-mails op basis van een uitgevoerde transactie. De eerste is een bevestiging van de valutatransactie. Hier vindt u alle benodigde informatie met betrekking tot de transactie en de door u te nemen acties. De tweede e-mail ontvangt u zodra wij de begunstigde betaald hebben. Meer weten over…Lees meer
  • Wat zijn valutarisico’s?
  • Wisselkoersen bewegen 24 uur per dag – en niet altijd in uw voordeel. Als u vandaag afspraken maakt met een leverancier, maar pas over een paar maanden moet betalen, loopt u het risico dat de wisselkoers zich in de tussentijd ongunstig ontwikkelt. Door gebruik te maken van het valuta-platform van ValutaPartners, zijn valutarisico’s verleden tijd….Lees meer
  • Wat is een koersmarge of koersopslag?
  • De koersmarge of koersopslag is het verschil tussen de wisselkoers die de klant krijgt en de interbancaire wisselkoers. De interbancaire koers is de koers waartegen uw bank valuta kan kopen en verkopen. Het verschil tussen uw wisselkoers en de koers waartegen uw bank zich indekt is winst voor de bank. Voorbeeld: Een bedrijf moet een…Lees meer
  • Wat is SWIFT?
  • De term SWIFT staat voor Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication. Dit is een organisatie die het internationale financiële verkeer regelt. In de loop der jaren zijn er meer dan 8000 instellingen in ongeveer 200 landen aangesloten bij deze organisatie. Al deze instellingen hebben een eigen, unieke SWIFT-code gekregen. ValutaPartners maakt onderdeel uit van het…Lees meer
  • Wat zijn “correspondent-banking fees” en “landing fees”?
  • Een internationale overboeking in een vreemde valuta kan extra kosten met zich meebrengen zonder dat u hier invloed op heeft. Uw eigen huisbank, een intermediaire bank en de begunstigde bank kunnen allemaal kosten in rekening brengen voor het verwerken van dezelfde overboeking. De “sending fees” zijn de kosten die de huisbank in rekening brengt voor het overmaken van…Lees meer
  • Ik verkoop in de VS, kunt u mij helpen?
  • Verkoopt u via Amazon of ontvangt u US dollars via een PSP zoals Stripe of Adyen in de Verenigde Staten? Dan betaalt u de hoofdprijs voor valutaconversies. Met ValutaPartners kunt u direct besparen op al uw USD ontvangsten met onze collection accounts. ValutaPartners geeft u de mogelijk om een bankrekening te openen in New York: u…Lees meer
  • Heeft u meer informatie over Collection Accounts?
  •   Hier vindt u meer informatie over onze Collection Accounts:   Met een Collection Account van ValutaPartners krijgt u een eigen bankrekening op uw eigen naam in de Verenigde Staten. Uw bankrekening, ook wel Virtual Bank Account of VAN genoemd, heeft een uniek rekeningnummer en een ABA routing code.   Uw VAN wordt aangehouden bij CFSB in New…Lees meer
  • Ik heb al een bankrekening in de VS. Waarom toch een VAN?
  •   Bedrijven die een Amerikaanse entiteit hebben met een lokale bankrekening kunnen wij ook helpen met onze Collection Accounts. De Nederlandse moeder opent via ValutaPartners een Collection Account in USD. De Amerikaanse dochter boekt US dollars over naar de Collection Account van de moeder. De moeder ziet het saldo aan US dollars verschijnen op het valuta-platform en verkoopt de USD tegen...Lees meer

Meld u eenvoudig aan binnen tien minuten. We beoordelen uw aanvraag binnen 24 uur.